"Inkább utáljanak azért, aki vagyok, mintsem szeressenek azért, aki nem." Kurt Cobain

2014. június 14., szombat

Ketteske

"Amíg a Föld kerek, mindig lesznek rockerek. De mivel a Föld ovális, jó nekünk a metál is!"


Ezen idézet (és még néhány weboldal) szülte 'Ketteskét', a második bejegyzésemet, egyben az első értelmes bejegyzésemet! Nem ezt terveztem, (lásd.: Egyeske )de még el sem kezdtem az élménybeszámolót, szóval jött ez.

Akkor belekezdenék a témába. Néhány weboldalt olvastam, amely  negatívan érintette a rocktól eltérő összes más műfajt, és annak képviselőit. Az egyik weboldal összehasonlította a 'metálosokat' és a rockereket. A vége az lett, hogy kevés az 'igazi' rocker. Merthogy az igazi rocker csak rock-ot, esetleg heavymetált hallgat (bár metál műfaj, az oldal szerint az áll a legközelebb még a rockhoz). Külső megjelenése:farmernadrág, bőrnadrág, bőrdzseki, western csizma, bakancs stb. + hosszú haj. A rock tartalma: csak a külső, kőkemény valóság, egyenesen megfogalmazva. Emiatt 'nem jó' a metál, mert az nem konkrétan fogalmazza meg ezeket . Ugyanez az oldal a metálosokat 'gazdag rockereknek' nevezte, akik több láncot, szegecset, sminket (férfiak is) stb. viselnek.
Már bocsánat. Mi a jó szent szar van?
Azért hangsúlyoztam ki többször, hogy az oldalak szerint, mivel én nem értek velük egyet. Oké, lehet, hogy csak az én felfogásom, elképzelésem más, esetleg 'fogalomzavarom van'. Ebben az esetben elnézést kérek.
Azonban én úgy gondolom (lehet támadni, hozzászólás alul van), hogy a rockerek és a metálfejek igen közel állnak egymáshoz. Tudom, hogy a zenében milyen eltérőek is lehetnek, azonban szerintem egy 'igazi' rockernek nem csak rockot, egy 'igazi' metálfejnek nem csak metált kell hallgatnia. Mert ez hülyeség. Én személy szerint nem úgy hallgatom a zenéket, hogy minden bandánál/előadónál  megnézem, hogy milyen műfajban nyomul. Mert nem érdekel. Ha tetszik a zenéjük, nekem mindegy, hogy az most a rock vagy a metál műfajain belül van. Emiatt is tartom magam rockernek, metálfejnek, és gótnak. Mert mindegyik vagyok, mindegyiket szeretem.
Külső megjelenésben pedig, alig tér el a rocker és a metálfej. Pl.: hosszú haj, bakancs, szegecsek

DE, figyeljen mindenki! A külső megjelenés egy dolog.
 Lehet metálfej/rocker (merthogy szerintem mindegy) akkor is valaki, ha:

  • fiú létére nincs a háta közepéig érő, hosszú haja
  • nincsen 20 bandás, fekete pólója
  • nincsenek bőrcuccai
  • nem jár minden nap feketében, bakancsban
  • egy számra nem rázza a fejét, és nem ugrál, mint egy őrült :) bocsi
  • nem szereti az összes nagy nevet pl.: Metallica, Guns 'N' Roses, Black Sabbath stb.
  • nem ismeri, nem tudja elkülöníteni az összes alműfajt pl.:deathcore, nu-metál, hardcore -én sem tudom
A lényeg: akkor is metálfej/rocker vagy, ha már azt a fajta zenét hallgatod (nem menőségből, az teljesen más!), és szereted. Nem kell ehhez a stílusra jellemző jegyeket viselned!

Csók mindenkinek, vitatkozni, nem egyetérteni lehet!



Újabb lecke:

 Tankcsapda - Köpök rátok

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Írhattok negatívat is, amit gondoltok. Fontos, hogy legyen saját véleményetek :) Csak bátran!

Azért, a témához is kapcsolódjon!